Show simple item record

dc.contributor en-US
dc.contributor es-ES
dc.creator Nicole, Halm; Universidad ORT Uruguay
dc.creator Deus, María Emilia; Universidad ORT Uruguay
dc.date 2017-12-05
dc.date.accessioned 2018-01-23T15:38:27Z
dc.date.available 2018-01-23T15:38:27Z
dc.identifier https://revistas.ort.edu.uy/anales-de-investigacion-en-arquitectura/article/view/2690
dc.identifier 10.18861/ania.2016.6.2690
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11968/3469
dc.description From the twentieth century the relationship of photography and architecture assumes a new role; two independent disciplines start working together to subsequently merge into one. On the one hand, architecture is considered as a compositional medium, where photography transcends while the former behaves as a photographic object. On the other hand, photography is meant to be an essential tool in the construction of the collective imagination for the promotion of architecture. Photography collaborated in the consolidation of some of the masters of modern architecture, in which the joint work of architect and photographer produced outstanding media phenomena with international success. Among them is the figure of the architect Le Corbusier as a photographer during his first phase, as well as the photographer Julius Shulman working alongside the Case Study Houses Program. en-US
dc.description A partir del siglo XX la relación de la fotografía y la arquitectura ha cobrado un nuevo sentido; dos disciplinas independientes comienzan a actuar conjuntamente para posteriormente fusionarse en una sola. Por un lado, se considera a la arquitectura como medio compositivo, donde la fotografía es quien trasciende mientras que la primera se comporta como objeto fotográfico. Por otro lado, se considera a la fotografía como herramienta esencial en la construcción del imaginario colectivo para la promoción de la arquitectura.La fotografía colaboró en la consolidación de algunos de los maestros de la arquitectura moderna, en los que el trabajo conjunto de arquitecto y fotógrafo produjo destacados fenómenos mediáticos de gran éxito internacional. Dentro de ellos resalta la figura del arquitecto Le Corbusier como fotógrafo durante su primera etapa, como tambiéndel fotógrafo Julius Shulman trabajando junto al programa Case Study Houses. es-ES
dc.format application/pdf
dc.language spa
dc.publisher Universidad ORT Uruguay es-ES
dc.relation https://revistas.ort.edu.uy/anales-de-investigacion-en-arquitectura/article/view/2690/2669
dc.rights Copyright (c) 2017 Anales de Investigación en Arquitectura es-ES
dc.rights http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 es-ES
dc.source Anales de Investigación en Arquitectura; Vol. 6 (2016); 7 - 25 es-ES
dc.source 2301-1513
dc.source 2301-1505
dc.source 10.18861/ania.2016.6
dc.subject en-US
dc.subject Towards modern architecture, Le Corbusier, Julius Shulman, Ville Savoye, Case Study Houses, architecture photography, composition of photographs. en-US
dc.subject Arquitectura, Fotografía. es-ES
dc.subject Hacia la arquitectura moderna, Le Corbusier, Julius Shulman, Ville Savoye, Case Study Houses, fotografía de arquitectura, composición de fotografías. es-ES
dc.title Fotografías de arquitectura y arquitectura de fotografías a comienzo del siglo XX en-US
dc.title Fotografías de arquitectura y arquitectura de fotografías a comienzos del siglo XX es-ES
dc.type info:eu-repo/semantics/article
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type Artículo evaluado por pares es-ES


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record